Kunstlærere

Ilze Rudzite – Underviser og skoleleder

Skolens daglige leder og primær underviser er Ilze Rudzite, som siden 2008 har været bosat i Danmark. Ved siden af sit profesionelle kunstneriske arbejde underviser Rudzite også. I Danmark startede hun med at undervise elever fra Holstebro Billedskole (2013 – 2018) og har arbejdet som underviser i kunst og design på Balletskolen Holstebro (2019 – 2022). Siden 2022 har Ilze blevet færdig uddannet på Kolding Designskole i faget “designtænkning” og i “Craft psykologi” ved Anne Kirketerp. Ilze laver aktivt forskellige kunst- og kulturprojekter både for børn og voksne.

Ilze er uddannet fra Letlands Kunstakademi. Kunstnerens kreative virke er inspireret fra naturen og genbrugsmaterialer, med deres alsidige fortællinger og forunderlige æstetetik.

Ilzes værker har været udstillet på forskellige censurerede udstillinger både i Danmark og udlandet. Ilze er også en medlem af flere lokale og internationelle kunst og design associationer/foreninger. Billedkunstnernes Forbund (BKF), IAPMA (The International Association of Hand Papermakers and Paper Artists), LDS (The Latvian Designers’ Society), UMMK (Unges Møde Med Kunsten) og ETN (Europeon Textile Network).

Her kan du læse mere om Ilze: www.ilzerudzite.com

Theis John Veile – Underviser

Theis John Veile underviser i tegning og maling. Theis er udøvende kunstner og underviser med mange års undervisningserfaring fra DTA (Dansk Talent Akademi) og Holstebro Ungdomsskole, en ildsjæl som brænder for kunstformidling blandt børn og unge i Holstebro.